Czym Są Afirmacje I Jak Z Nich Korzystać?
Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Czym Są Afirmacje I Jak Z Nich Korzystać?
Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Afirmacje to specjalne hasła, które mają wpłynąć na naszą podświadomość i pomóc nam w zmianie naszych przekonań. Jak działają i jak je skonstruować?

Lista tematów poruszanych w tym artykule

Coraz częściej ostatnio słyszymy: “pracuję z afirmacjami”, “praktykuję afirmacje”, “afirmuję nowe przekonania”. Czym tak naprawdę są afirmacje, jak z nich korzystać, by działały i jakimi zasadami kierować się, konstruując własną afirmację?

Afirmacje – co to takiego?

Afirmacje to specjalnie skonstruowane hasła, które mają wpłynąć na naszą podświadomość. Ich główne zadanie to zmiana pojmowania nas samych, ludzi, którzy nas otaczają i świata, w którym żyjemy. Służą temu, by przyciągać do nas to, co dobre i pozytywne. Stanowią przeciwieństwo ograniczających nas przekonań, które powodują, że nasze życie wypełniają smutki, zmartwienia i niepewność.

Systematyczna praca z odpowiednio dobranymi afirmacjami pozwoli nam zaszczepić te wspierające słowa w naszej podświadomości w miejsce negatywnych zwrotów, które do tej pory nas blokowały. Hasła afirmacyjne mogą dotyczyć każdej sfery życia (samoakceptacji, kariery, życia miłosnego, sukcesu materialnego).

Jak działają afirmacje?

Afirmacje wpływają na nasze przekonania, a te zaś powodują zmianę w naszym myśleniu i zachowaniach. To podstawowa zasada działania afirmacji. Działają one na nasz umysł podświadomy. To właśnie w tej części są zachowane nasze wcześniejsze przeżycia, wnioski z nich i obawy.

Podświadomość ułatwia nam codzienne funkcjonowanie, podejmując część decyzji, które bazują na zapisanych tam doświadczeniach z przeszłości. Dzięki praktykowaniu afirmacjami oddziałujemy na nasz umysł podświadomy właśnie po to, by zmienić znajdujące się tam przekonania. Zamieniamy wtedy te ograniczające na przekonania wspierające, czyli takie, które lepiej służą celom, które chcemy osiągnąć.

Na przykład, jeśli męczymy się w niesatysfakcjonującej pracy, warto przyjrzeć się naszych przekonaniom związanym z tym obszarem. Być może żyją w nas myśli, które blokują nas przed zmianą pracy – “nie mam wystarczającego doświadczenia” albo “teraz trudno jest znaleźć dobrą pracę, więc zostanę lepiej w tej”. Pracując z afirmacjami, które będą wspierać nas w przekonaniu, że mamy odpowiednie kwalifikacje, by otrzymać upragnioną posadę i że są firmy, które potrzebują dokładnie takiego pracownika jak my, będzie nam o wiele łatwiej i z lepszym nastawieniem podejść do procesu rekrutacji.

Czy afirmacje naprawdę działają?

Czy jeśli powiem Wam, że tak – uwierzycie? Zapewne nie. Jednak mam nadzieję, że chociaż spróbujecie swoją praktykę z afirmacjami. Ich stosowanie nic nie kosztuje. Ba, nawet nie musicie poświęcać czasu na wymyślanie własnych haseł afirmacyjnych – bazowe przykłady podałam na końcu artykułu. Jest jednak jedna, bardzo ważna kwestia, o której należy pamiętać podczas praktykowania afirmacji. Wiele osób, które zaczynają swoją afirmacyjną przygodę popełniają ten błąd – i przez to afirmacje nie tylko nie działają, ale nawet podnoszą frustrację w życiu…

O czym warto pamiętać, praktykując afirmacje?

Bardzo ważne jest to, by zrozumieć, że afirmacje nie działają w myśl przysłowia “kłamstwo powtarzane wiele razy staje się prawdą”. Co to znaczy? To znaczy, że nie powinnyśmy afirmować “mam cudownego męża i duży dom”, gdy właśnie przechodzimy przez trudne rozstanie. Dlaczego? Jest to bardzo proste – afirmując coś, co zupełnie nie ma związku z rzeczywistością, będzie wrastał w nas opór i zaczniemy kwestionować te słowa. Po kilku dniach lub tygodniach odczujemy frustrację – bo afirmacja wcale nie przyniosła nam prawdziwej miłości, a na domiar złego, wciąż przypominamy sobie, że nie mamy ani wspierającego partnera, ani dużego domu.

Jak więc poprawnie stosować afirmacje? Najlepiej zastosować metodę małych kroczków i stopniowo zmieniać swoje przekonania. Czyli, gdy mamy złamane serce, zacznijmy pracę ze słowami “zostawiam przeszłość za sobą, by móc odnaleźć nowe szczęście w tym, co przychodzi”. Później dodajmy: “jestem piękną całością i zasługuję na miłość dokładnie taka, jaka teraz jestem”, które buduje przekonanie, że jesteśmy warte prawdziwej miłości i nie musimy o nią prosić ani godzić się na złe traktowanie. Następnie spróbujmy z afirmacją “jestem warta tego, by być w związku, w którym czuję się kochana, wspierana i doceniania”. Z takimi przekonaniami i z takim nastawieniem łatwiej będzie nam omijać tych kandydatów na partnera, którzy mogą zostawić nas ze złamanym sercem, jednocześnie nie zabiegając usilnie o miłość – ponieważ zbudowałyśmy przekonanie, że same jesteśmy piękną całością.

Jak długo trzeba czekać na efekty afirmacji?

Kwestia długości trwania pracy z afirmacjami wciąż rodzi wiele różnych opinii. Niektórzy twierdzą, że by afirmacja zakotwiczyła się w naszej podświadomości wystarczy 21 dni, inni twierdzą, że jest to czas 30 dni, a pozostali na efekty każą czekać aż 60 dni.

Nie istnieje jedna sztywna ilość czasu poświęconego na pracę z afirmacjami, która będzie sprawdzać się u wszystkich bez wyjątku. Niektórzy mają po prostu lepsze do tego predyspozycje i ich podświadomość łatwiej przyjmuje i reaguje na takie sygnały, a innych będzie kosztować to więcej czasu, wysiłku i wiary. Jednak w jednym jak i w drugim przypadku efekt regularnej pracy z odpowiednimi będzie zdumiewający.

Mała wskazówka: gdy praca z daną afirmacją nie przynosi żadnych efektów przez bardzo długi czas, warto zmienić afirmowane hasło. Jak to zrobić? Poniżej przygotowałam kilka wskazówek.

Jak zbudować własną afirmację?

Aby afirmacje skutecznie działały na naszą podświadomość i przybliżały nas do upragnionego celu, muszą spełniać kilka ważnych cech:

  • Afirmacje powinny być ujęte w formie zdań twierdzących w czasie teraźniejszym – tak, jakbyśmy już tam były, już to posiadały, już takie się stały. Mogą zaczynać się od słowa “jestem” (Jestem bezpieczna i wartościowa), “mam” (Mam w sobie wewnętrzny spokój i opanowanie) lub “doświadczam” (Każdego dnia doświadczam wyrozumiałości od samej siebie).
  • W budowaniu afirmacji warto używać gradacji, czyli stopniowania. Zamiast od razu używać sformułowań takich jak “zawsze” lub “każdego dnia”, można zacząć od “często” i “każdego dnia coraz bardziej”. Gdy nasza podświadomość zapamięta te określenia, wtedy jest odpowiedni czas na zwiększenie stopnia nasilenia zawartego w afirmacji przekazu. Na przykład: “Każdego dnia coraz bardziej zauważam moje potrzeby i działam w zgodzie z nimi”.
  • W afirmacjach nie powinno używać się słowa “nie” – to jest bardzo ważne! Zamiast tego lepiej użyć zdań twierdzących o takim samym znaczeniu. Na przykład, zamiast korzystać ze zdania “Nie skupiam się na negatywnych rzeczach”, warto sformułować tę myśl jako “Koncentruję się na tym, co dobre i dzięki czemu wrastam”.
  • Hasła afirmacyjne powinny być jak najbardziej zbliżone do rzeczywistości. Gdy przekaz w nich zawarty będzie abstrakcyjny i niemożliwy do spełnienia, podświadomość nie przyjmie go jako prawdy. Stosując tą zasadę zdanie “Zawsze mam dobry nastrój”, można łatwo zamienić na “Mam prawo do każdego nastroju”.
  • Warto zaczynać afirmację od słów “teraz” lub “dziś”, które aktywują naszą podświadomość i wymagają podjęcia jakiejś natychmiastowej reakcji. Przykładem takiego hasła może być, na przykład: “Dzisiaj pozwalam sobie na czerpanie radości z tego, co tu i teraz”.

Newsletter Wysoko Wrażliwej

Zapraszam Cię do mojego newslettera w ramach którego otrzymasz ode mnie list raz w tygodniu oraz dostęp do biblioteki z materiałami do pobrania.

Wyślę do Ciebie tylko jednego maila tygodniowo – zero spamu! Biblioteka materiałów do pobrania: link.

10 afirmacji wspierających pokochanie siebie i swojej wrażliwości

Teraz, gdy wiecie już, czym są afirmacje, jak działają i jak prawidłowo je zbudować, możecie z łatwością stworzyć własne, spersonalizowane hasła, które będą wspomagały osiągnięcie wymarzonych celów zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Ja przygotowałam 10 haseł afirmacyjnych, które pomogą Wam w przemienieniu swojej wrażliwości w siłę. Pamiętajcie – nie trzeba jej zwalczać, wystarczy tylko zrozumieć i się z nią zaprzyjaźnić. Wrażliwość jest przecież nieoderwalną częścią nas – osób wysoko wrażliwych.

  1. Każdego dnia coraz bardziej doceniam moją wrażliwość i traktuję samą siebie z miłością, na którą zasługuję.
  2. Zasługuję na bycie w związku, w którym jestem kochana i szanowana. Zasługuję na wyrażanie moich prawdziwych potrzeb i emocji. Zasługuję na bycie wysłuchaną. Zasługuję na czułość, uwagę, troskę, docenienie. Zasługuję na to całą sobą.
  3. Jestem dumna z tego, że jestem osobą wrażliwą i kochającą. Jestem świadoma mojej wewnętrznej siły i każdego dnia coraz bardziej wykorzystuję ją, by poprawić moje życie.
  4. Wiem, że moje ciało jest warte mojej miłości i szacunku. Dbam o nie tak, by utrzymać fizyczną, emocjonalną i duchową równowagę.
  5. Każdego dnia coraz bardziej akceptuję siebie jako osobę wysoko wrażliwą. Uczę się o wysokiej wrażliwości i uświadamiam sobie, że jest darem, który wykorzystuję najlepiej jak tylko potrafię.
  6. Codziennie zmieniam świat wokół mnie na lepsze dzięki mojej wrodzonej empatii, kreatywności i szczerości.
  7. Dziś uwalniam się od wszystkich oczekiwań, które narzucili na mnie inni. Działam w zgodzie ze sobą, swoimi wartościami i pragnieniami.
  8. Daję sobie wolność, kierując uwagę na to, co dobre. Mam prawo wybrać to, dzięki czemu wzrastam.
  9. Każdego dnia coraz bardziej ufam sobie. Wiem, że wszystko, czego potrzebuję, jest już we mnie i tylko czeka, bym to odkryła.
  10. Dziś pozwalam sobie na pełną akceptację i docenienie siebie, swojego ciała i życia niezależnie od wyobrażeń, oczekiwań i opinii innych ludzi.

Spodobały Ci się moje afirmacje? Mam dla Ciebie coś jeszcze!

By w pełni wykorzystać moc przekonań i afirmacji, przygotowałam dla nas zestaw 6 afirmacji w formie audiowizualnej (kojąca muzyka + mój głos + wideo natury). Wspierające afirmacje, razem z innymi materiałami (lekcjami wideo, zeszytami ćwiczeń, workbookiem, warsztatami z wyjątkowymi Gośćmi, cotygodniowymi spotkaniami online naszej kobiecej społeczności) zamknęłam w 6 modułach tematycznych w Akademii.

Akademia Wysoko Wrażliwej startuje 3 stycznia, ale ja zapraszam Cię do niej już dziś! Do końca grudnia trwa przedsprzedaż, w której przygotowałam dla Ciebie wyjątkowy planer do pobrania na 2022 rok razem z dziennikiem wdzięczności, nawykomierzem i miejscem na afirmacje. Do Akademii możesz dołączyć tutaj. Do zobaczenia w środku!

Zachęcam Was do zapisania sobie Waszych ulubionych afirmacji i powtarzania ich codziennie w myślach lub na głos – najlepiej zaraz po przebudzeniu lub tuż przed zaśnięciem. Dobrym pomysłem jest też przyklejenie sobie małej karteczki z afirmacją w widocznym miejscu (na przykład na lustrze w łazience). Wtedy nawet, kiedy nie będziecie skupione na powtarzaniu tego hasła, Wasza podświadomość nadal będzie go chłonąć. Obiecuję, że będziecie zdziwione, jak bardzo zmieniło się dzięki temu Wasze życie i przekonania!

Dajcie w komentarzu znać, czy stosujecie afirmacje! A my widzimy się w następnym artykule, dobrego dnia ❤️

(fot. Roghi Arabpour)

UDOSTĘPNIJ TEN POST

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email

popularne artykuły

Wasze komentarze

  1. Dziękuję Ci za ten artykuł, czyta się go z dużą lekkością i dodaje otuchy. 🙂 Pracuję nad konstruowaniem afirmacji, które najbardziej oddawałyby moje potrzeby i nadzieje, ale mam zamiar skorzystać także z Twoich. Pozdrawiam!

  2. Jestem teraz w trudnym momencie życia. W wieku 23 lat dopiero przyswajam to, co działo się od mojego dzieciństwa aż do teraz i jaki to miało wpływ na obecną ‘mnie’. To trudne, bo nie wiem jaka jestem, nie wiem co robić. Przeżywam wiele spraw na nowo, ryczę jak bóbr, ale potem czuję głębokie oczyszczenie. Takie afirmacje dodają mi otuchy w trudnych chwilach. Zawsze w złości wyładowywałam swoje emocje krzycząc z łzami w oczach. Teraz zamykam się w cichym miejscu i proszę bliskich ‘Dajcie mi chwilę’. To duża zmiana, która jest dla mnie totalną nowością. Czy to może początek nowej mnie ? Nie wiem. Na pewno pomaga i to jest ważne, bo nie chcę nikogo krzywdzić.
    Dziękuję za Twoją obecność, nawet taką wirtualną. Ściskam Ola

    1. Cześć, Olu! Ja bym powiedziała, że na pewno to nowa Ty! <3 Z tego, co mówisz to ogromna zmiana - jestem z Ciebie naprawdę dumna! Czytałaś może książkę "Odkryj swoje wewnętrzne dziecko"? To tak w temacie wpływu dzieciństwa na dorosłość, być może Ci się spodoba 🙂 Tulę mocno i trzymam kciuki za dalsze poszukiwania wewnętrznego spokoju :*

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

WysokoWrazliwa.pl

To miejsce dla każdego, kto wyciąga coś dla siebie z udostępnianych tu treści. Po prostu. Cieszę się, że jesteś! 

Paulina Hycnar - Wysoko Wrażliwa
© 2020-2022 Wszelkie prawa zastrzeżone.

Newsletter Wysoko Wrażliwej

Zapraszam Cię do mojego newslettera w ramach którego otrzymasz ode mnie list raz w tygodniu oraz dostęp do biblioteki z materiałami do pobrania.

mairin-mulcare-FKYLzcRn8UA-unsplash.jpg
Plakaty pełne wrażliwości

Świąteczny powrót plakatów! 🎄

Ostatni w tym roku drop plakatów już jest! 🎁

Plakaty z ostatnich dwóch dropów powędrowały już do swoich nowych domów i z tego co wiem – mają się u Was świetnie.

Zapraszam Cię do mojego sklepu, gdzie znajdziesz cztery wzory wspierających plakatów.

Dołącz do Akademii

zapisy tylko do końca stycznia ❤️